Autodiagnostika

Autodiagnostika

Autodiagnostiku juures käimist võib võrrelda tavalisele inimesele tehtava tervisekontrolliga. Sinna võib minna puhtalt sportlikust huvist, ent reeglina külastatakse diagnostikut mõne märgutule põlemaminekul või selleks, et mingisugusel veale jälile saada.

Küsi pakkumist

Küsi pakkumist päringu vormi kaudu ning vastame 1h jooksul.

Lahtiolekuajad
Võtke julgelt ühendust

+372 57 705 693

Autodiagnostika

Autodiagnostiku juures käimist võib võrrelda tavalisele inimesele tehtava tervisekontrolliga. Sinna võib minna puhtalt sportlikust huvist, ent reeglina külastatakse diagnostikut mõne märgutule põlemaminekul või selleks, et mingisugusel veale jälile saada.

Kas teadsite, et elektrooniline ja arvutitest koosnev osapool moodustab tänapäeva uuel autol ligi poole sellest hinnast? Arvutid on lühidalt öeldes sõidukitesse paigaldatud selleks, et sõiduki töö tõhusamaks ja kiiremaks muuta. Nende eesmärgiks on pidevalt sõiduki komponentide tööd jälgida, vajadusel korrigeerida ning tekkivatest tõrgetest juhti teavitada.

Arvutisüsteemi kaudu juhitakse nii kliimaseadmeid, mootorit, automaatkäigukasti, juhiabisüsteeme, pidureid, veojõukontrolli, adaptiivvedrustust, tulesid ning palju-palju muud. Aina vähem leidub tähtsaid sõitu või mugavust puudutavaid osasid, kus arvutitel käsi mängus poleks. Ühes autos võib arvuteid olla lausa sadu.

Mootori näitel jookseb selle peaarvutisse ehk “ajusse” kokku sensoritest tulenev informatsioon, mis mõõdab näiteks erinevaid temperatuure, gaasipedaali asendit, hapnikutaset ning õhususrvet.  Antud informatsiooni põhjal arvutatakse välja parim võimalik viis mootori tööd kõige tõhusamaks teha ning seda vaid millisekundite jooksul. 

Koolitatud töötajad

Hoolitseme, et meie meeskond kasutaks kõige tõhusamaid ja modernsemaid töövõtteid läbi regulaarsete koolituste

10 aastat kogemust

Juhtivatel töökohtadel on väga kogenud proffessionaalid

Parim hinna ja kvaliteedi suhe

Mei ei tee oma tööd odavalt. Eelistame teha tööd kvaliteetselt. Ppakume kliendile meeldivat teenindust ja kvaliteetset tööd, mõistliku hinnaga.

Garantii

Teeme oma tööd alati võimalikult hästi, mistõttu anname julgelt oma töödele garantii.

Usaldusväärne partner

Soovime olla kliendile usaldusväärne partner, kelle juurde võib pöörduda nii väikeste kui ka suurte probleemidega.

Kõrge kvaliteet

Teostame regulaarseid majasiseseid kvaliteedikontrolle, mis hoiavad meie kvaliteedi kõrgel.

OBD-pistiku abil avaneb auto hingeelu

Olgu selleks internet või autoteemaline vestlus, siis paljud on ilmselt kuulnud sõnaühendit OBD. Inglisekeelsest terminist onboard diagnostics tulenevat akronüümi kutsutakse lahenduseks, mille abil vigade otsimiseks, kustutamiseks või muude toimingute jaoks  auto arvutitele ligi pääsetakse.

OBD-lahendus on juba mitukümmend aastat vana ning tänapäeval kasutavad kõik autotootjat diagnostikastandardit OBD II. 

Kui autol süttib märgutuli, siis võib see sageli tähendada mitmeid asju. Mõnel juhul on need üsna konkreetsed – kui hakkab põlema näiteks õlituli või jahutusvedeliku temperatuuri tuli, siis on mootoril probleeme õlirõhu puudumise või ülekuumenemisega.

Paljusid hirmutab aga legendaarne Check Engine ehk kontrolli-mootorit tuluke. Mootorituli võib erinevalt eelnevatest näidetest tähendada kümmet erinevat asja ning vastupidiselt müütidele, ei see märgi see alati tingimata seda, et mootoriga on nüüd kõik ning rohkem sõita ei saa. 

Mootoritule põhjuse väljaselgitamiseks tulekski külastada diagnostikut. Spetsialist ühendab oma diagnostikaarvuti sõiduki OBD-pistikuga ning sinna jooksva informatsiooni põhjal hakatakse viga jälitama.

Tuntumateks mootorituld põhjustavateks veakoodideks on näiteks katalüsaatori saastumine, mida saadavad veakoodid P0420 või P0430 või hoopis lambda anduri rike, mis on kirjas koodidega P0171 kuni P0175. Viimasel juhul võib mootori töö hakata tõrkuma ning suureneb kütusekulu. Diiselmootorite korral võib tahmafiltrist ehk DPF-filtri mittetöötamisest või ummistusest teada anda kood P2002 või P2003.

Kuidas diagnostikaseadmed töötavad?

Diagnostikaseadmete maailm pole muidugi ka nii lihtne, kui esmapilgul tunduda võib. Lihtsamate ja universaalsemate arvutitega saab enamikele sõiduautodele ligi küll, ent peale mootoriinformatsiooni lugemise ning autoga ühepoolse suhtluse läbiviimise nad suurt rohkemat midagi ei suuda.

Sellest järgmine samm on levinumalt Enhanced diagnostikaseadmeteks kutsutud arvutid, mis suudavad registreerida ka uute ja elektroonikarohkete autode puhul peaaegu kõik võimalikud vead ning luua sõidukiga ka kahepoolse “dialoogi”.

Samas on ka nende võim mõnel juhul piiratud, sest erilisemate või luksuskautode puhul läheb vaja margipõhiseid diagnostikaseadmeid, ilma milleta on võimatu täielikult sõiduki hingeellu süveneda.

Diagnostikatööde ning veakoodide kustutamise abil võib auto töökorda oluliselt parandada ning kõige enam võidab sellest omaniku enda südamerahu. Ka hinna poolest ei ole tegu tükki küljest võtva teenusega. Kui sõidukil kerkib tõesti mootorituli või mõni muu elektrooniline veateada, siis tasub kindlasti kohe diagnostikat külastada, sest vara probleemile ligi pääsemine võib säästa hilisematest suurtest kulutustest.