Õlivahetus
Õlivahetus
Mida Õli Teeb Ning Millal Seda Vahetada Tasub?
Millist Õli Valida?
Kus Ja Kuidas Vahetada?
Teeme selle allpool puust ja punaseks.
Küsi pakkumist
Küsi pakkumist päringu vormi kaudu ning vastame 1h jooksul.
Lahtiolekuajad
- Tööpäevadel: 8:30 – 17:30
- Laupäeval: Kokkuleppel
- Pühapäeval: SULETUD
Õlivahetus
Igal autoomanikul seisab vähemalt korra aastas kindlalt ees üks hooldustöö, millest ei saa ühtegi pidi ei üle ega ümber. Loomulikult räägime siinkohal õlivahetusest, mis on oma olemuselt väikese maksumusega ning kerge töö, ent mis on kogu mootori eduka töökorra säilimise osas äärmiselt kriitiline.
Koolitatud töötajad
Hoolitseme, et meie meeskond kasutaks kõige tõhusamaid ja modernsemaid töövõtteid läbi regulaarsete koolituste
10 aastat kogemust
Juhtivatel töökohtadel on väga kogenud proffessionaalid
Parim hinna ja kvaliteedi suhe
Mei ei tee oma tööd odavalt. Eelistame teha tööd kvaliteetselt. Ppakume kliendile meeldivat teenindust ja kvaliteetset tööd, mõistliku hinnaga.
Garantii
Teeme oma tööd alati võimalikult hästi, mistõttu anname julgelt oma töödele garantii.
Usaldusväärne partner
Soovime olla kliendile usaldusväärne partner, kelle juurde võib pöörduda nii väikeste kui ka suurte probleemidega.
Kõrge kvaliteet
Teostame regulaarseid majasiseseid kvaliteedikontrolle, mis hoiavad meie kvaliteedi kõrgel.
Mootori õlivahetus
Mida õli teeb ning millal seda vahetada tasub?
Õli määrib ja jahutab mootorikomponente ning takistab ka nendevahelist liigset hõõrdumist. Kvaliteetse õliga väheneb ka kütusekulu ning paraneb mootori üldine kestvus. Lisaks aitab korrektsel ajal õli vahetamine mootorist välja uhtuda sinna sattunud välised osakesed, mis võivad põhjustada korrosiooni ning erinevaid kahjustusi.
Harilikult soovitakse õli vahetada vähemalt korra aastas, ent sõltuvalt sõidukist ning selle mootorist võivad soovituslikud hooldusintervallid erineda. Mõne rohkem jõudlusele suunatud auto puhul võib õlivahetusvälp olla vaid 5000-7000 kilomeetrit, samas kui enamik levinud sõiduautosid suudavad ühe õliga sõita 10 000 – 20 000 kilomeetrit. Leidmaks oma sõidukile sobiva kilometraažipõhise välba, tasub uurida hooldusraamatut või helistada margiesindusse. Kui see ei tööta, on kindlasti abiks mitmed margipõhised internetifoorumid ning grupid.
Kindlaksmääratud intervall on hea orientiir õlivahetuse läbiviimiseks, ent selle kõrval tuleb jälgida ka sõiduki vanust, eripärasid, enda sõidustiili ning ka õli tüüpi. Illustreerivalt, kui autot koormatakse rohkem, näiteks läbi raskete veoste vedamise, võib õlivahetuse periood olla mitu korda lühem kui tavaliselt.
Suurest tähtsusest hoolimata võtavad õlivahetust õigeaegselt ette üsna vähesed autojuhid. Nagu eespool mainitud, siis võib intervallidest kõvasti üle minemine rikkuda mootori sees tähtsaid õli poolt määritavaid juppe ja komponente.
Lisaks õli vahetamisele on hea tava kontrollida vähemalt korra kuus mootoriõli seisukorda. Mootoril tuleb kindlasti lasta enne jahtuda ning auto peab õige näidu võtmiseks olema pargitud tasasele pinnale. Kui õlivarda tipp on helekuldne või õrnalt pruunikas, siis ei ole vaja midagi teha. Kui toonid lähevad süngemaks või suisa mustaks, siis on aeg õlivahetus ette võtta.
Mitmetel uutel autodel kusjuures õlivardad puuduvad. Selle asemel on sõidukisse paigaldatud spetsiaalne andur, mis annab õlitaseme kvaliteedist ning tasemest märku, suunates autojuhti vajadusel hoolduse poole.
Millist õli valida?
Kui just ootamatu olukord seda ei kannusta, siis soovivad tavaliselt kõik ju oma autole valada nii kvaliteetset õli kui võimalik. Leidmaks oma autole sobivat õli, võib taaskord sirvida hooldusraamatut või kiigata internetti. Üheks heaks nipiks on ka auto uksepiida ja piilari nurga või kapoti alla vaatamine, sest pärast töökodades teostatud õlivahetusi pannakse sinna ka vastav kleeps. Enamasti on seal kirjas töö tegemise aeg, odomeetri näit ning kasutatud õli tüüp.
Kui enne õlivahetust on soov ise õli osta, siis tuleb valimisel lisaks jälgida ka SAE viskoossusklasse ja kvaliteedimärgiseid. Õli viskoossuse näitab kätte esimene number õli nimetuses, levinumateks on näiteks 5W-30 või 10W-40. Mida väiksem esimene number, seda kiiremini jõuab õli külmadel temperatuuridel mootoris ringlema. Teine arv seletab lahti õli määrimisomadused 100 kraadise töötemperatuuri juures.
Kvaliteedimärgist tähistatakse API ja ACEA klassifikatsioonidega, millest esimene kuulub Ameerika nafaintsituudile ning teine, meil levinum ACEA aga Euroopa autotootjate ühinugle. ACEA standardi järgi jagunevad mootoriõlid bensiinimootoritele, diiselmootoritele, uute katalüsaatorsüsteemidega mootoritele ning raskeveokite diiselmootoritele.
Õlivahetuse käigus vahetatakse alati ära ka õlifilter. Enamjaolt on müüdavad filtrid universaalsed, ent õige filtri tellimisel ei pea pelgama varuosaspetsialistiga konsulteerimist.
Kus ja kuidas vahetada?
Mootoriõli vahetamine on olemuselt suhteliselt lihtne töö ning õigete tööriistade ja asukoha olemasolul on seda võimalik teha ka kodustes tingimustes. Küll aga võib ette tulla olukordi, kus kas sõiduki keerukuse, vanuse või hoopis teadmatuse tõttu vahetus nii libedalt ei lähe.
Sellisel juhul on mõistlik auto tuua õlivahetusele spetsialiseerunud töökotta, kus osatakse soovitada õiget õli ning seda kiiresti ja professionaalselt vahetada. Kusjuures kõige mõistlikum on õlivahetus läbi viia tavapärase hoolduse käigus, mille kõrvalt tegeletakse ka autode filtrite, rehvide ja piduritega.