Siduri vahetus
Siduri vahetus
Aastatepikkune siduri sõtkumine kulutab selle jõuülekandes kriitilise elemendi muidugi ära ning sidur vajab viimaks vahetust.
Küsi pakkumist
Küsi pakkumist päringu vormi kaudu ning vastame 1h jooksul.
Lahtiolekuajad
- Tööpäevadel: 8:30 – 17:30
- Laupäeval: Kokkuleppel
- Pühapäeval: SULETUD
Siduri vahetus
Manuaalkastiga autode osakaal liikluses jääb paraku järk-järgult vähemaks. Moodsad ning kiiresti vahetavad automaatkastid on muidugi mugavad, ent siduripedaali vajutamises ning mõnusa käiguviske sooritamises on tõesti oma võlu. Aastatepikkune siduri sõtkumine kulutab selle jõuülekandes kriitilise elemendi muidugi ära ning sidur vajab viimaks vahetust. Mis siduri kulumist kiirendab, kuidas sidur üldse töötab ning kuidas selle eluiga pikendada?
Koolitatud töötajad
Hoolitseme, et meie meeskond kasutaks kõige tõhusamaid ja modernsemaid töövõtteid läbi regulaarsete koolituste
10 aastat kogemust
Juhtivatel töökohtadel on väga kogenud proffessionaalid
Parim hinna ja kvaliteedi suhe
Mei ei tee oma tööd odavalt. Eelistame teha tööd kvaliteetselt. Ppakume kliendile meeldivat teenindust ja kvaliteetset tööd, mõistliku hinnaga.
Garantii
Teeme oma tööd alati võimalikult hästi, mistõttu anname julgelt oma töödele garantii.
Usaldusväärne partner
Soovime olla kliendile usaldusväärne partner, kelle juurde võib pöörduda nii väikeste kui ka suurte probleemidega.
Kõrge kvaliteet
Teostame regulaarseid majasiseseid kvaliteedikontrolle, mis hoiavad meie kvaliteedi kõrgel.
Mida sidur teeb?
Üldistavalt öeldes on siduri eesmärgiks on sujuvalt aidata mootoril pöördemomenti jõuülekandele edasi anda. Kui sidur lahutada, toimetab mootor omaette üksi ning jõud ratastesse ei kandu.
Tänapäeva autodes kasutatakse ketashõõrdesidureid, mis pöörlevad koos hoorattaga. Sidurikomplekt koosneb surveplaadist, selle kattest, vedrust, sidurikettast, survelaagrist ning sidurikahvlist.
Kui autojuht siduripedaali alla vajutab, surub sidurikahvel survelaagrit ning liigutab seda pöörlemistelge pidi hooratta poole. Siduri surveplaadi ning vedrude vahekorra järel tõmmatakse surveplaat sidurikettalt tagasi ning siduriketas liigutatakse hooratta pealt eemale, tulemuseks ongi lahutatud sidur. Kui juht on käiku vahetanud, lastakse siduripedaal tagasi üles ning jõuülekanne jätkub.
Millal on aeg sidur välja vahetada?
Sidur annab oma kulumisest märku üsna julgelt ning mitmetel viisidel. Väsinud sidurist annab teada näiteks see, kui siduripedaali on enne käiguvahetust vaja väga vähe vajutada. Terve siduri korral seda näiteks ei juhtu, sest see nõuab pedaali lõpuni vajutamist.
Järgmiseks sümptomiks on viivitus kiirendamisel. Kui gaasipedaali vajutada ning enne liikumist on hetkeks on vaikus, siis võib viga olla siduris. Kohaltminekul võib autojuht tunda ka kärsahaisu.
Kõige kurikuulsamaks probleemiks on aga siduri libisemine. See tähendab, et autole antakse pöördeid peale küll, ent kiirendus nendega ühte takti ei mängi. Kontrollimaks siduri korrasolekut, soovitatakse kohapealt ära sõita kas neljanda või viienda käiguga. Kui auto sureb seda tehes välja, siis on sidur töökorras. Kui auto hakkab liikuma, võib sammud remonditöökoja poole sättida.
Sageli põhjustavad siduri enneaegset kulumist lihtsalt kehvad sõiduharjumused. Kohaltminekul libistatakse sidurit liiga palju või siis hoitakse näiteks foori taga sidurit all ja käiku sees. Selline teguviis kulutab siduri survelaagrit. Lisaks ei tohi jalga siduripedaalile toetada ning mäenõlvalt startides tuleb vältida gaasi ja siduriga vaheldumisi mängimist.
Sidur hakkab libisema siis, kui selle hõõrdetegur väheneb ning kontaktpindade libisemise tõttu pöördemoment enam käigukastile ei edastu. Selleks et siduri libimisest vältida, tuleb lisaks sõiduharjumustele kasutadada sidurisüsteemis kvaliteetseid komponente. Keskmiselt ulatub siduri tööiga kuni 150 000 kilomeetrini.