Summuti remont ja hooldus

Summuti remont ja hooldus

Kui võrrelda väljalaskesüsteemi kestvust näiteks mootori-või veermikujuppide vastupidavusega, siis vajab see nendega võrreldes suhteliselt vähe hoolitsust. 

Küsi pakkumist

Küsi pakkumist päringu vormi kaudu ning vastame 1h jooksul.

Lahtiolekuajad
Võtke julgelt ühendust

+372 57 705 693

Summuti remont ja hooldus

Auto väljalaskesüsteem pole pelgalt tagastange alt välja piiluv kroomjas väljalasketoru, mis ühtaegu nii suitsu ka kui põrinat kuuldele toob. Keskkonnasõbralikkuse ning auto kui terviku toimimise koha pealt on tegu ülitähtsa ning mitmekülgse lahendusega, mille eest tuleb hoolt kanda samamoodi nagu ka kogu muu sõiduki eest.

Kõige rohkem vajavad väljalaskes remonti summutid, ent enne kui me selle remondivajaduse põhjuse välja juurime, tutvume põgusalt kogu väljalaskesüsteemi olemusega..

Koolitatud töötajad

Hoolitseme, et meie meeskond kasutaks kõige tõhusamaid ja modernsemaid töövõtteid läbi regulaarsete koolituste

10 aastat kogemust

Juhtivatel töökohtadel on väga kogenud proffessionaalid

Parim hinna ja kvaliteedi suhe

Mei ei tee oma tööd odavalt. Eelistame teha tööd kvaliteetselt. Ppakume kliendile meeldivat teenindust ja kvaliteetset tööd, mõistliku hinnaga.

Garantii

Teeme oma tööd alati võimalikult hästi, mistõttu anname julgelt oma töödele garantii.

Usaldusväärne partner

Soovime olla kliendile usaldusväärne partner, kelle juurde võib pöörduda nii väikeste kui ka suurte probleemidega.

Kõrge kvaliteet

Teostame regulaarseid majasiseseid kvaliteedikontrolle, mis hoiavad meie kvaliteedi kõrgel.

Millest koosneb auto väljalaskesüsteem?

Kõige esimene komponent sõiduki väljalaskesüsteemis on väljalaskekollektor, mis paikneb kohe mootori plokikaane küljes. Selle funktsiooniks on kõik väljalaskegaasid kokku ühte torusse koguda ning edasi suunata. Kollektorile järgneb katalüüsmuundur, mida kutsutakse levinumalt katalüsaatoriks. Heitgaaside aspekti pealt on tegu kõige tähtsama osaga kogu süsteemist, sest katalüsaator muundab kahjulikud süsinikheitmed veeauruks ning süsihappegaasiks. Diiselmootoriga autodel on väljalaskesüsteemis veel tahmafilter ehk DPF-filter, mille tööks on koguda kahjulikke tahmaosakesi ning need ära põletada

Järgneb summuti, mida võib vahel olla isegi mitu tükki. Need kannavad endas tavaliselt kahte eesmärki: esmalt mootorihelide summutamine ning teiseks mootori vastusurve juhtimine. Vastusurve olemasolu aitab kaasa mootori jõudlusele ning kestvusele – kui summuti peaks olema vana ning mingil määral purunenud, kaotab mootor jõudu, suureneb kütusekulu ning õhku satub rohkem heitgaase.

Kõiki väljalaskesüsteemi osi ühendab toru, mis on valmistatud enamasti (roostevabast) terasest või alumiiniumterasest. Torud erinevad diameetrite ning paigutuste poolest, eriti näiteks summuti juures – mõnele sõidukile on loodud välja ulatuma näiteks kaks või enam väljalasketoru.

Lekkiv summuti võib põhjustada eluohtliku olukorra

Kui võrrelda väljalaskesüsteemi kestvust näiteks mootori-või veermikujuppide vastupidavusega, siis vajab see nendega võrreldes suhteliselt vähe hoolitsust. 

Summutite puhul on kõige tüüpilisemaks probleemiks vana “hea” rooste. Ajapikku koguneb summutisse vett, ent väljalaskesüsteemi kuumusest ei pruugi alati selle aurustamiseks piisata, mispärast see kondenseerub ning muutub seejärel roosteks. 

Meie kliimas annab summutile surmava obaduse ka teele paisatav sool, mis roosteussi viimaks valla laseb. Summuti võib katki minna ka kivitäkke, augu või mõne muu teel lebava takistuse tabamisel.

Kuidas siis ikkagi aru saada, et summutiga on miski mäda ning see vajab remonti või asendamist? Kõige lihtsamaks märgiks on valjemaks muutunud heli, sest nii tühikäigul kui ka gaasiandmisel võib auto teha valjuhäälset põrisevat või kärisevat häält. Kuigi mõne meelest võib see olla sportlik ning lahe, siis reaalsuses põhjustab see paljudele teistele kaasliiklejatele meelehärmi ning ringitäristamine võib lõppeda jutuajamisega politseiauto tagaistmel.

Lisaks muutunud “noodireale” suureneb kütusekulu ning mootori reaktsioon gaasivajutusele võib tavapärasest erineda. Teatud kõrgematel pööretele jõudes võib autojuht veel täheldada, et mootor ei käitu nii jõuliselt kui varem.

Tugevama summuti- või väljalasketorustiku lekke korral on tunda ka heitgaasidest tingitud halba lõhna. Halvimal juhul võib see sõidu ajal salongi tulla ning kahjustada sealviibijate tervist. Nina tasub lahti hoida veel kärsahaisu osas, katkine summuti takistab ka ülevaatuselt läbi saamast.

Mõnikord annavad järgi hoopis summutit üleval hoidvad kinnitused või hoopis klambrid. Ka nendega tuleks tegeleda esmajoones, sest muidugi võib summuti vastu maad kukkuda ning lohisema hakata.

Summutiremondi korral tasub pöörduda töökoja poole, kes suudab lõhkise summuti korrektsega asendada või vigastused kõrvaldada nii, et jääb mulje justkui uuest varuosast.